centrum promocji informatyki
E-MAIL
zapisz się zapisz się zapisz się wypisz się
O NASSZKOLENIAMEDIA O NASPARTNERZYREGULAMINKONTAKT

szkolenie
Jak zakładać, efektywnie prowadzić i rozwijać czasopismo naukowe.
Warszawa, 28.02.2017 Koordynator: Iwona Nowosielska

Korzyści z uczestnictwa w warsztatach:
Uczestnicy warsztatów nabędą praktyczną wiedzę i umiejętności z zakresu działalności czasopism naukowych. Prezentowany materiał oparty jest na praktycznym doświadczeniu prowadzących z działalności w roli redaktorów międzynarodowych czasopismach naukowych. Szkolenie odbędzie się w trzech modułach, począwszy o procesu zakładania nowego czasopisma naukowego, poprzez sposób efektywnego prowadzenia czasopisma, a skończywszy na zagadnieniach promocji i rozwoju czasopisma. Nabytą praktyczną wiedzę, uczestnicy będą w stanie zastosować natychmiast w pracy redakcyjnej. Przedstawione zagadnienia pozwolą uczestnikom pracować bardziej efektywnie i w sposób przynoszący więcej satysfakcji z wykonywanych obowiązków.

Forma szkolenia:
Interaktywna forma prelekcji połączona z ćwiczeniami i pracą indywidualną uczestników. Szkolenie ma charakter wykładowy poparty licznymi przykładami i praktycznymi zadaniami w formie warsztatu oraz indywidualnych ćwiczeń. Każdy uczestnik kończy szkolenie z zestawem praktycznych materiałów i wskazówek odnoszących się do działalności czasopism naukowych.

Do kogo skierowane jest szkolenie:
Szkolenie skierowane jest do pracowników redakcji pragnących rozwijać swoje umiejętności w zakresie efektywnej działalności czasopism naukowych. Materiał prezentowany podczas szkolenia będzie wartościowy dla indywidualnych redaktorów, pragnących podnieść rangę ich czasopism. Szkolenie będzie również przydatne dla naukowców rozważających założenie czasopisma i wystąpienie w roli redaktorów.

Szkolenie poprowadzą:
Tomasz Liśkiewicz
Grzegorz Liśkiewicz

PROGRAM

I. Zakładanie nowego czasopisma:

  1. Ocena perspektyw.
  2. Open Access?
  3. Wysyłanie wniosku do wydawcy.
  4. Strategia rozwoju czasopisma.
  5. Dobór instytucji współpracujących.
  6. Pozyskiwanie pierwszych artykułów.
  7. Ilość czy jakość?

II. Efektywne prowadzenie czasopisma naukowego:

  1. Rola Redaktora.
  2. Przebieg zgłoszenia od przyjęcia artykułu do publikacji.
  3. Współpraca z recenzentami.
  4. Desk Rejection.
  5. Odróżnianie dobrych artykułów od kiepskich artykułów (IMRaD, artykuł naukowy vs. raport).
  6. Jakość językowa artykułów.
  7. Elektroniczny System Obsługi Czasopisma (Editorial Manager lub inne).
  8. Wydawanie Special Issues.
  9. Zespół redakcyjny.
  10. Sprawna Rada Programowa.

III. Rozwój i promocja czasopisma:

  1. Indeksowanie czasopisma w bazach danych.
  2. Pozyskiwanie Impact Factor dla czasopisma.
  3. Wskaźniki do śledzenia przez redakcję.
  4. Promocja czasopisma.

Czas trwania szkolenia: 10:00 - 17:00
Program
Prelegenci
Informacje organizacyjne
Formularz zgłoszeniowy
Patronat medialny
Powiadom znajomego
  
e-mailkontakt Na górę strony
Copyright © 2002 Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o. | ul. Miedzyborska 50 | tel. (0-22) 870 69 10, 870 69 78